27 Mayıs 2011

ÇAVDAR EKMEĞİ

Bu Güzelliği Sizlerle Tanıştırmak  İstedim
Kendisi Mis Kokulu Ev Yapımı Çavdar Ekmeği


Aslında ekmek makinesini almadan önce tereddütlerim vardı,
kullanır mıyım acaba? yoksa ikigün sonra bi kenara mı bırakırım
diye. Uzun araştırmalarım sonunda almaya karar vermiştim.İyi ki de
almışım şimdilerde ekmeğimizi kendim yapıyorum hem ne yediğimizi 
biliyoruz hem de ekmeği kim alacak derdi bitti...:) Eğer siz de karar
aşamasındaysanız hiç durmayın alın derim.Şimdi gelelim ekmeğimize
ben ilk başlarda hazır ekmek unu karışımlarını kullanıyordum artık çavdar
tam buğday gibi değişik tahılların unlarını da kullanıyorum.Yeni başlayacak
olanlara hazır karışımları öneririm tutturması daha kolay sonra tahıllı unlara
geçersiniz ya da canınız nasıl isterse öyle yapın fırın sizin :)
Ölçüler :
1 Cup = 200 ml. = 1 su bardağı
Çavdar Unu İle :
Malzemeler :

  • 4 cup Çavdar Unu
  • 330 ml Süt
  • 1 Yemek Kaşığı Sıvı yağ 
  • 1 Çay Kaşığı Tuz
  • 1 Adet Küp Şeker
  • 5 Gr. İnstant Maya
Yapılışı :
Makinemizin karıştırma kabına önce ılık olarak sütü, daha sonra sırasıyla
yağ ,tuz ve şekeri koyuyoruz (sıralama önemli) üzerine unu ilave edip 
ortasına açtığımız çukura mayayı döküp üzerini kapatıyoruz.Ekmeğimiz
büyük olacağı için 900 gr.ı seçiyoruz,  beyaz ekmek programını da
(3 saatlik) seçip makinemizi çalıştırıyoruz.3 saat sonra ekmeğiniz hazır.
Afiyet Olsun... 
Ekmek Unu Karışımı  İle :
Malzemelerimiz aynı sadece (4 cup çavdar unu yerine) 1 paket (500 gr.)
istediğiniz herhangi bir ekmek unu karışımı ve paketin içinden çıkan 
mayayı kullanıyorsunuz.Diğer adımları aynen uyguluyorsunuz.
Öneriler :
Makinemizden ilk sinyal sesi geldiğinde hamurumuzun kıvamını kontrol
edebiliriz kenarlarda kalan unlar varsa bir spatulayla hamura katabiliriz.
Cıvıksa çok az un serpebiliriz,ceviz,haşhaş,ayçekirdeği ekleyebiliriz.
Bütün bunları çok hızlı yapıp makinenin kapağını kapatıyoruz, pişene kadar
bi daha açmıyoruz aksi taktirde ekmeğimizde çökmeler olabilir.Makinemizi
akşamdan programlayıp sabah ekmek kokusuyla uyanabiliriz. 




      Hiç yorum yok:

      Yorum Gönder